sâmbătă, 13 decembrie 2008

recunoasterea diplomelor si calificarilor

http://www.unpir.ro/downloads/lege9.pdf

Lege nr. 200/2004
...
privind recunoasterea diplomelor si calificarilor
profesionale pentru profesiile reglementate din Romania
...
Art. 1. - (1) Prevederile prezentei legi se aplica oricarui cetatean al unui stat membru al Uniunii Europene, denumita in continuare U.E., sau al Spatiului Economic European, denumit in continuare S.E.E., care doreste sa exercite in Romania, in mod independent sau ca salariat, o profesie reglementata de legea romana.
...

SECŢIUNEA a 5-a
Recunoasterea altor calificari

Art. 24. - (1) Dreptul de a accede la o profesie reglementata sau de a o exercita in Romania, pentru care se solicita detinerea unui atestat de competenta, nu poate fi interzis daca:
...
(3) Daca solicitantul nu poseda atestatul de competenta sau calificarile prevazute la alin. (1), se vor aplica dispozitiile legii romane care reglementeaza profesia respectiva.
...

ANEXA Nr. 6
LISTA ciclurilor de formare cu o structura speciala in sensul art. 18 lit. c) din prezenta lege

In Regatul Unit:
Cicluri reglementate care conduc la obtinerea calificarilor acreditate ca "National Vocational Qualifications" (NVQ) sau acreditate in Scotia ca "Scottish Vocational Qualifications", la nivelurile 3 si 4 ale "National Framework of Vocational Qualifications" din Regatul Unit.

Aceste niveluri sunt definite dupa cum urmeaza:

Nivelul 3: aptitudinea de a executa un spectru larg de sarcini variate in diverse situatii, din care cea mai mare parte sunt sarcini complexe si care nu implica rutina. Se cere suficient de multa raspundere si autonomie, iar functiile exercitate la acest nivel presupun adesea supravegherea sau incadrarea altor persoane.

Nivelul 4: aptitudinea de a executa un spectru larg de sarcini complexe, tehnice sau specializate in diverse situatii si care implica un grad important de raspundere personala si autonomie. Functiile exercitate la acest nivel presupun adesea raspunderea pentru munca efectuata de alte persoane si repartizarea resurselor."
...

Niciun comentariu: